La classe presencial com a eina d'igualtat social
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L'any de pandèmia també ha passat factura als estudiants adolescents de tots els sistemes educatius. Els docents són conscients que és una etapa durant la qual és tan important el desenvolupament emocional com el pedagògic.
Els diferents sistemes educatius públics i privats han tingut en comú durant l'any i escaig de pandèmia que els dos darrers cursos estaran marcats per la Covid-19 per sempre més.
Els docents han pogut acompanyar telemàticament els alumnes i en el cas dels adolescents s'han manifestat també necessitats més enllà de la classe lectiva.
La professora Montse Bonastre té alumnes de totes les edats i ha copsat quins són més o menys autònoms i s'adapten millor al sistema telemàtic d'ensenyament.
Sense oblidar que encara s'ha de veure amb el pas del temps les conseqüències pedagògiques i psicològiques de la pandèmia en els menors, el sistema tradicional de classe és una eina d'igualtat segons Carles Moreno.
Precisament l'esquerda tecnològica entre la societat s'ha fet evident durant la pandèmia quan s'ha vist que no totes les famílies tenien el mateix accés a les eines necessàries per seguir l'escola des de casa.
Informa: Sílvia Mestre
Imatge: Albert Refart