La clau en la transformació digital: un projecte global i un producte personalitzat
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Les empreses que vulguin sobreviure en el món digital han de personalitzar més els seus productes perquè el mercat cada cop està més segmentat.
És la conclusió de Fernando Ramoneda i Àngels Sánchez, responsables d'Iniced, una empresa amb seu a Andorra i que impulsa la transformació digital de les persones i organitzacions. Han impartit una xerrada sobre aquesta qüestió a la Confederació Empresarial Andorrana.
Creuen que la digitalització és inevitable i ens hi hem d'adaptar. "No serveix una lewsletter amb el mateix contingut per a tothom perquès les empreses tenen clients diferents amb unes expectatives i necessitats diferents. Hem de segmentar i conèixer molt bé el nostre client per oferi-li aquella informació que li interessa en el moment en què li interessa. És una feina important i per això està l'analítica, la 'big data'", explica Fernando Ramoneda. Àngels Sánchez ha explicat com ha de ser el necessari procés de transformació digital: "vol dir posar en marxa un projecte global de tota la companya. És un procés continu, de tota l'empresa. No és només de l'àrea de màrqueting o de sistemes."
Informa: Pere Moliné
Imatges: Jordi Seabra