Les claus del turisme: públics concrets i transport eficaç
La promoció turística enfocada a públics molt concrets i el transport eficaç fins a Andorra són claus segons els dos experts en turisme i màrqueting que han ofert una conferència aquesta tarda a Crèdit Andorrà. Josep Francesc Valls i Alain Parenteau han posat de manifest la necessitat que turisme i màrqueting vagin de bracet i que cal ser àgil per adaptar-se als canvis del mercat.
El turista cada vegada compra menys i més barat. És més exigent, està més informat, és més receptiu a la natura i a la responsabilitat social corporativa, busca experiències i vol saber el valor real de les coses més enllà del preu. Josep Francesc Valls, catedràtic de màrqueting d'ESADE, defineix així el perfil del turista actual. I per comunicar-s'hi cal, clarament, promocionar-se per internet. Diu que Andorra, en aquest aspecte, és lluny del Canadà, el més punter, però que fa els deures. També assegura que la clau, ara, és la comercialització turística segmentada per públics concrets amb objectius específics.A això, Alain Parenteau, membre de l'Associació francesa d'experts científics en turisme, hi afegeix que garantir el bon transport fins a la destinació és clau.Però les inquietuds dels turistes canvien ràpidament i també el perfil. Valls apunta que una quarta part dels europeus viu sola, hi ha una proporció cada cop més elevada de matrimonis que es trenquen i la mitjana d'edat de la població és més alta. A partir d'aquí, caldrà preveure quin tipus de turisme buscarà el client més abundant d'Andorra.Informa: Agustí Mas Imatge: Robert Querol