Codina vol convertir l'avinguda Meritxell en el passeig de Gràcia d'Andorra
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Andorra la Vella ha d'apujar el nivell comercial per atreure turisme de cert nivell adquisitiu. I ho ha de fer seguint l'exemple del passeig de Gràcia barceloní, al seu principal eix comercial: l'avinguda Meritxell. La consellera de promoció turística també ha defensat a Ràdio Nacional que cal reformular l'ús del Centre de Congressos per rendibilitzar-lo.
L'embelliment de l'avinguda Meritxell és prioritari per a Andorra la Vella perquè és l'eix sobre el qual pivota un de les principals canvis previstos en el pla estratègic del comerç: convertir-la en un pol d'atracció de turisme d'alt nivell adquisitiu, ubicant-hi comerços de més qualitat. La consellera de promoció turística d'Andorra la Vella, Mònica Codina, cita com a referent el passeig de Gràcia "com a centre comercial d'alt valor". No nega el turisme "low cost" però creu que "s'ha d'apujar el nivell comercial".
Entre els projectes immediats, la responsable de promoció turística del comú ha destacat la necessitat de treure més profit del Centre de Congressos, que en la línia del que va manifestar la cònsol major considera infrautilitzat. Per això, per exemple, insisteix que és la ubicació ideal per al casino. Afirma que "si el que volíem era una sala per a fer festes i que vinguessin les escoles, no haguéssim fet una infraestructura d'11 milions d'euros". Opina, per tant, que se li ha de buscar "una altra funcionalitat" i "si no és el casino, buscarem una altra fórmula per rendibilitzar-lo".
Codina ha explicat que el casino no implica només una sala de jocs, sinó que també inclou espectacles paral·lels per als quals ja està preparat.
Informa: Jordi Cama
Imatges: Albert Aymamí
Locució: Yasmina Canedo
Entrevista completa a la consellera de Promoció turística, Mònica Codina, a l'Ara i Aquí: