Comencen a substituir les barreres de seguretat de ferro a la carretera per unes de fusta per evitar la sinistralitat
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El 2017 es van produir tres accidents mortals a la xarxa viària, una xifra que contrasta amb el 2016, quan no se´n va produir cap. Dues de les tres víctimes mortals van ser motoristes. Les barreres de seguretat de ferro, els punts negres, l´excés de velocitat i les distraccions al volant són els principals perills a la carretera.
L´excés de velocitat continua sent, un any més, la principal causa dels accidents de circulació. Les conseqüències d´aquests accidents s´agreugen si s´hi veuen implicats motoristes, ja que, per petit que sigui el sinistre, acostuma a provocar el desequilibri i posterior caiguda dels ocupants.
L´estat de la via o els elements de protecció juguen un paper fonamental per determinar la gravetat de les víctimes d´accidents. Les barreres de seguretat de ferro, que trobem en diferents punts de les carreteres, són elements que es poden convertir en mortals per als motoristes si col·lideixen a tan sols 29 km/h. En aquest sentit, el secretari general de l'Automòbil Club, Antoni Sasplugas, avança que "les proteccions s'estan canviant" per "evitar la sinistralitat". S'estan substituint per altres de fusta.
Govern, comuns, mobilitat i l´Automòbil Club d´Andorra treballen de manera conjunta per detectar i corregir els punts negres de la xarxa viària. Dels tres accidents mortals, dos es van produir en algun d´aquests punts negres, afirma Sasplugas.
Tot i les mesures preventives, l´actitud dels conductors al volant és un dels elements fonamentals. Les distraccions al volant provocades per l´ús del telèfon mòbil, la ingesta d´alcohol i la velocitat són, un any més, els principals motius de sinistralitat.
Informa: Hèctor Romance
Imatges: Kevin Ribeiro