Comerciants i hotelers alerten de les dificultats per fer tests als visitants
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Comerciants i hotelers cada cop tenen més clar que caldrà sotmetre els visitants a algun tipus de proves però alerten del cost que suposarà i les dificultats que pot implicar. Per seguretat, però també per vendre la imatge que el país està preparat per combatre la pandèmia.
Com es comportarà el virus i el turisme amb l'arribada del fred i els espais tancats amb calefacció? Aquesta és la nova incògnita amb la qual hauran de treballar els diversos sectors que es dediquen al turisme. La campanya de Nadal i hivern són dos dels reptes que s'hauran d'assolir i la clau passa per fer arribar al visitant la tasca que es fa en l'àmbit sanitari. També de com estem de preparats per lluitar contra els contagis.
El president de l'Associació de Comerciants de Prada Ramon, Antoni Miralles, vol "que la gent sàpiga que si tenim qualsevol cosa, que sigui fàcil de fer la prova, el control i el seguiment d'aquests focus per donar-hi solució". "No podem estar contínuament fent PCR. Sí que podem fer selectius o sí que podem fer com s'ha fet al Pas de la Casa una mostra, per veure com funciona", afegeix.
Comerciants i hotelers, en tot cas, tenen clar que aquesta adaptació serà necessària però també molt costosa, considera el president de la Unió Hotelera, Carlos Ramos, que avança que s'ha considerat que "el més important és fer-ho a la gent que pernoctarà als establiments".
Un element a considerar és que durant aquest estiu hi ha hagut una afluència de públic i un nivell de vendes similar al de fa un any. El motiu principal, afirmen, és la imatge de relativa seguretat del país.
Informa: R.Alberch/P.Moliné
Imatges: Jaume Sastre
Locució: Pere Moliné