Un concert íntim de David Sanz reviurà el llegat musical de Rosa d'Areny Jordana

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Aquest dissabte es podran escoltar les peces que tocava al piano una de les dones d'Areny-Plandolit, la mare de Don Guillem, Rosa d'Areny Jordana. El guitarrista David Sanz les ha arranjat per a tocar-les en trio.

El concert arriba amb sorpresa, ja que el músic podrà tocar una guitarra que era de la casa gràcies a un hereu.

"La padrina de Xavier Rebés d'Areny-Plandolit, que ens ha deixat la guitarra, era la propietària d'aquesta guitarra del segle XIX, que durant anys va ser a la casa i amb la qual farem part del repertori."

David Sanz, guitarrista

David Sanz va transcriure les obres anònimes que Rosa d'Areny Jordana utilitzava per estudiar i tocar, unes peces que han guanyat veus amb uns arranjaments per a violoncel, flauta travessera i guitarra.

"Hi ha molta música de dansa i una que en diem 'Vint-i-quatre invencions' amb la qual acabem el concert, en què hi tenim de tot: música acadèmica, popular i de ball."

David Sanz, guitarrista

Un repertori acadèmic i popular que només podrà veure un grup reduït de persones a la sala noble de la casa. Judit Betbesé, de la JOCAND, Mireia Planas, Ester Sánchez i David Sanz en l'apartat musical faran reviure una dona que va morir jove però que ha deixat un llegat a través del qual ara se la podrà escoltar novament.

Informa: Rosa Alberch

Imatges: David Facundo

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.