La concessionària de línies d'autobús Coopalsa no pot pagar la cotització de la CASS dels treballadors per la crisi de la Covid-19
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Coopalsa, la principal concessionària de les línies de bus nacionals, no pot abonar la part patronal de la cotització a la CASS dels treballadors, ni tampoc altres despeses com carburants. La raó és la gran davallada dels ingressos per la pandèmia. Estan a l'espera que el Govern els faci una aportació suplementària per reequilibrar els comptes.
Gabriel Dallerès, president de Coopalsa, va declarar recentment que veia el futur amb "nerviosisme" i el motiu és la gran davallada d'usuaris i ingressos que va tenir durant el primer any de la concessió de les línies d'autobusos nacionals exceptuant Sant Julià. Entre l'1 de setembre del 2019 i final d'agost del 2020 va registrar prop de 600.000 usuaris menys del previst i un dèficit d'almenys mig milió d'euros.
Això s'ha traduït en què l'empresa no ha pogut abonar la part patronal de les cotitzacions a la CASS dels més de cent empleats que tenen. Una situació que es produeix des de fa uns mesos, en alguns casos des del novembre. Com tampoc pot fer front a la liquidació de despeses relacionades amb els carburants i les peces de recanvis i altres serveis que necessiten per seguir funcionant.
Dallerès ha volgut assegurar que aquests problemes estan en vies de solució. La raó és que el Govern hauria d'oferir-los, de forma imminent, una aportació suplementària de capital per compensar els canvis en la concessió provocats per la pandèmia.
Entre el desembre i el febrer passat la facturació va baixar entre un 50% i un 60% i, per ara, l'empresa no ha acomiadat cap treballador des que va començar la crisi sanitària.
Informa: Pere Moliné
Locució: Anna Mata