Les companyies d'autobús aproven l'allargament de la gratuïtat, però negociant uns nous paràmetres de la concessió
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Les companyies d'autobús aproven la gratuïtat del transport públic fins al 2027. Ja s'estan negociant els nous paràmetres per a la concessió i la compensació que, per cert, serà diferent per a cadascuna de les operadores en funció del servei que prestin.
A favor de qualsevol mesura que afavoreixi el transport públic. Aquesta és la posició de les companyies d'autobusos davant l'anunci d'allargar-ne la gratuïtat quatre anys més.
Diuen que és evident que aquest primer any han augmentat els usuaris i avancen que un comitè d'experts ja està negociant els paràmetres per a la nova concessió i compensació. "Està en mans d'experts, que son els que saben com es fan aquestes coses i estem a l'espera d'aquestes propostes, tan Govern com els operadors", explica el president de Coopalsa, Gabriel Dallerés. A més a més, afegeix que s'analitzaran tots els canvis proposats pels usuaris i que això pot causar un "increment de costos que s'hauria de compensar".
Unes negociacions que esperen que avancin amb celeritat, ja que el 31 d'agost acaba la concessió actual. De moment, seguiran amb aquestes condicions.
Des d'Autobusos Nadal destaquen que el rumb de les converses dependrà dels nous paràmetres que es vulguin pactar i destaquen que per donar un millor servei també s'haurien de tenir en compte qüestions que van més enllà de les companyies. Per exemple, a nivell d'infraestructures proposarien fer un carril bus que eviti cues.
Pel que fa a la unificació dels abonaments, ho consideren una mesura positiva per als usuaris, tot i que deixen clar que caldrà establir primer una bona gestió interna.
Informa: Judith Sáez