Connectar millor la ciutat amb espais verds i més transport públic, reptes d'Andorra la Vella

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

La falta d'una estratègia territorial a escala nacional, la crisi de l'habitatge, una mobilitat massa centrada en el transport privat i la necessitat d'evolucionar cap a nous models de negoci. Aquestes són algunes de les principals mancances i amenaces que té Andorra la Vella, que es volen combatre amb un nou model urbanístic.

Precisament el novembre es van fer taules de treball per recollir neguits i idees.

"La ciutat del segle XX es va construir, per exemple, al voltant de l'automòbil i com una suma de projectes immobiliaris que feien el que podien. La ciutat del segle XXI ha de ser una altra cosa i així s'està fent a molts llocs i Andorra la Vella no pot ser una excepció. És una ciutat al voltant de les persones on ha de prevaldre la connectivitat pels vianants, l'espai públic de trobada social, els interessos col·lectius, la renaturalització, la preocupació pel canvi climàtic i l'automòbil en un segon terme"

Ignacio Alcalde, urbanista i consultor d'intel·ligència urbana

Ara el gran repte és definir tots aquests canvis en un escenari àmpliament edificat i amb pocs metres quadrats disponibles.

En aquesta equació també entra la reserva d'espais per al futur transport segregat, un projecte que els comuns estan treballant amb el Govern, i la necessitat de pensar noves activitats econòmiques innovadores, per exemple, al voltant de la cultura digital.

Informa: Laura Cugat

Imatges: Fernando Montero

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.