El Consell estrena línia de marxandatge
La Casa de la vall és l'edifici que rep més visitants del Principat. I, a partir d'avui, qui ho vulgui se'n pot emportar un record. El Consell General estrena línia de marxandatge amb una mirada moderna als elements tradicionals.
La cuina de la Casa de la vall, les sanefes del terra, uns consells del Manual Digest o el lema d'Andorra prenen forma de tassa, didal, iman o llibreta per als visitants es vulguin emportar un record del Principat. La subsíndica, Mònica Bonell, ha presentat la línia, moderna i senzilla, que pretén cobrir una demanda turística i, alhora, ser una forma de promoció nova. Ha dit que aquesta "era una bona manera de donar a conèixer la nostra història" a través dels objectes.
S'han invertit 10.000 euros en records típics que inclouen postals, un tòpic que fins ara no existia per la dificultat de fer fotos de l'interior. Però també es reserva un espai als artistes locals que ha encetat Anna Mangot, amb ventalls i braçalets, i la Fundació Xeridell, que a banda de col·laborar en l'embalatge i la serigrafia, també ha creat fulards. L'aposta principal, però, ha estat en productes dirigits al públic infantil.
Segons ha explicat la subsíndica,"es estadístiques de patrimoni" diuen que els visitava "un públic sènior" i la campanya està pensada precisament perquè " si s’han d’emportar records pensin amb els néts".
Al vestíbul de la Casa de la vall, esperen marxar a les maletes dels turistes. Mentrestant, llancen recordatoris a qui hi passi per davant, tan si el visiten com si hi treballen.
Informa: Toni Vila Imatge: Sergi Pla