Consells per als celíacs: informar-se abans d'anar a un restaurant i reclamar en cas d'intoxicació
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Una de les principals tasques de l'Associació de Celíacs és sensibilitzar la població al voltant de la celiaquia. De forma freqüent difon a través de les xarxes socials diferents tipus de continguts i el més recent consisteix en un protocol sobre què cal fer abans d'anar a un restaurant i quan una persona amb aquesta patologia pateix una intoxicació en un establiment.
Abans d'anar a un restaurant, l'Associació de Celíacs recomana:
- Informar-se bé que l'establiment pot oferir plats sense gluten, ja sigui trucant o enviant la petició per correu electrònic.
- Fer una fotografia del menú on apareix la menció "sense gluten" del plat que es tria.
- Guardar el tiquet per certificar que s'ha consumit en aquell local.
Si es pateix una intoxicació, l'entitat també informa sobre els passos a seguir:
- Fer una reclamació a l'establiment.
- Demanar un informe mèdic que certifiqui l'estat de la intoxicació.
- Fer arribar una queixa o denúncia al servei d'Atenció al Consumidor, que tramitarà la reclamació al ministeri de Salut. També es pot presentar una queixa a les oficines d'Atenció Turística.
- Finalment, informar a l'associació sobre la incidència perquè quedi constància de la mala praxi i es pugui corregir i prevenir.
Informa: Laura Cugat
Locució: Jordi Lorente
Grafisme: Alberto Rodríguez