Construint paisatges amb Rafael López-Monné

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Quantes vegades els ha passat que han viatjat a un país, el paisatge del qual no es correspon amb el que vostè hi ha vist. Això, segons els experts, és perquè la idea de paisatge és subjectiva. Les muntanyes que avui admirem en temps remots eren sinònim de caos i si no fos per l´art potser no les tindríem en tanta consideració. De tot plegat en parlava aquest dimarts Rafael López-Monné, geògraf i fotògraf col·laborador de "National Geographic".
El paisatge està lligat al concepte de bellesa amb 'b' alta, aquell que creem en la nostra ment, contemplem i ens fa sentir d´on som. Però no sempre ha estat així. Les muntanyes que ara ens meravellen al segle XV eren sinònim de caos. A banda de la Xina i el Japó a occident al segle XVII és quan la pintura dóna el títol de paisatge al que fins aleshores només era territori. La culminació la trobem en l´arribada d´impressionistes com Cézanne, Manet o Renoir i des d'aquí no hem parat de construir. Amb tot encara hi ha zones que no gaudeixen d'aquest privilegi com apunta López-Monné. És el cas de les planes cerealístiques de Lleida o el Priorat, que a diferència d'Andorra, és molt rica com es pot veure a la mostra que serà al Museu del Tabac fins al 15 de febrer.Informa: Rosa Alberch Imatge: Josep M. Garcia
Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.