Un contrast de música ibèrica i alemanya inaugura les Jornades d’orgue ibèric
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L'església de Sant Iscle i Santa Victòria de la Massana acull aquesta setmana el segon cicle d'orgue ibèric. Fins dijous desfilaran 4 intèrprets amb diferents propostes, totes elles amb el període clàssic espanyol i portuguès com a protagonista. L'estrena ha estat a càrrec de Johannes Skudlik.
Obres de compositors espanyols del període clàssic del renaixement i el barroc, dels segles setze i disset, amanides amb dues peces d'origen alemany: una del fill de Johan Sebastian Bach i una altra de Mozart. Ha estat la proposta del compositor i director d'orquestra Johannes Skudlik en l'estrena de la segona edició de les Jornades d'orgue ibèric. Un constrast entre la música ibèrica i la del centre d'Europa que permet als intèrprets treure el màxim rendiment a l'orgue massanenc. Skudlik el qualifica com "un orgue molt especial per a la música espanyola, que es pot tocar estupendament". "No es pot tocar música francesa romàntica", reconeix, tot i que insisteix que els elements de l'orgue són "una meravella".
"És un instrument que, tot i ser modern, està construït com una reproducció d'un orgue barroc ibèric en el qual es pot interpretar amb molta seguretat la música espanyola o portuguesa de l'època", coincideix el també organista Miquel Bernal.
Aquest dimarts serà el torn de Bernal que, al repertori d'autors del període clàssic incorpora una peça vocal. Serà en l'obra de Joseph de Torres, mestre de la Capella Reial, que pertany al tram final del barroc. Per aquesta ocasió l'acompanyarà la soprano Julia Ruiz.
Una selecció de compositors portuguesos a càrrec de Joao Vaz i la posada en escena d'unes sonates de Rafael Anglès tancaran el cicle.
Informa: S. Expósito-J. Cama
Imatges: Jordi Seabra