Coopalsa, una de les concessionàries de les línies d'autobusos nacionals, veu el futur amb "nerviosisme"
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Coopalsa, la concessionària de les línies d'autobusos nacionals exceptuant Sant Julià, veu el futur amb nerviosisme. El motiu és que durant el primer any de la concessió, entre l'1 de setembre del 2019 i el 31 d'agost del 2020, va tenir prop de 600.000 usuaris menys del previst i un dèficit d'almenys mig milió d'euros.
Gabriel Dallerès, president de Coopalsa, ha explicat que estan molt preocupats i "nerviosos" per la situació de l'empresa. Durant el primer any, a causa de la pandèmia, van registrar al voltant de 570.000 usuaris menys del que havien calculat. Això suposa un dèficit que podria estar al voltant del mig milió d'euros.
L'empresa va demanar al Govern un canvi en les condicions de la concessió d'explotació del servei que podrien passar per una aportació suplementària perquè la pandèmia ha desequilibrat els seus comptes i han de seguir abonant les nòmines i pagant els proveïdors. Però Dallerès afegeix que encara no han rebut cap resposta i que si no n'hi ha una aviat "la situació serà dramàtica".
I és que s'ha de tenir en compte que les demandes que han fet a l'executiu es refereixen al període que va de l'1 de setembre del 2019 a finals d'agost del 2020, però des de llavors la situació no ha millorat gaire. De fet, entre el desembre i el febrer passat la facturació va baixar entre un 50 i un 60%.
Per ara, l'empresa no ha acomiadat cap treballador des que va començar la crisi sanitària, però no ha cobert les baixes que hi ha hagut. Entre maig i setembre una part de la plantilla es va acollir a una suspensió temporal i la resta van tenir reducció de jornada.
Informa: Pere Moliné
Imatge: Arxiu RTVA