El cost, el principal obstacle de la connexió fèrria amb França i Girona
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El president de la Cambra de Comerç s'ha reunit amb els seus homòlegs de Girona i els Pirineus Orientals per sumar-los al projecte per connectar via tren els tres territoris. Malgrat la sorpresa inicial de gironins i francesos, que van reconèixer no haver parlat mai del tema, el troben interessant i s'han compromès a estudiar-lo.
Remoure al màxim el projecte per saber si es podria materialitzar. Aquesta és la voluntat de la Cambra de Comerç. El punt de partida és un document de la companyia francesa SNCF, que proposa connectar amb un tren cremallera el Pas de la Casa i Porté-Puymorens. Alhora, s´enllaçaria amb la via ferroviària de Puigcerdà i, per tant, amb Barcelona.
La part més difícil és la del finançament, i calcular-ne la inversió i la rendibilitat. Per a França, diu Armengol, seria una gran oportunitat.
És un projecte complicat, perquè és car i amb inversió a fons perdut. Però tècnicament és possible. Ara està previst encarregar nous estudis. Des de Girona volen reunir-se amb representants de la Generalitat. Aquí, de moment, el Govern hi dona suport.
Pel que fa al projecte d´aeroport nacional, l´empresa francesa que fa els estudis té gairebé acabat el primer bloc. Armengol assegura que de moment tot avança molt bé. El proper pas és saber si EASA el certifica. Fins i tot ja s´ha fet una simulació d´aterratge que ha culminat amb èxit.
Informa: Laura Massegú
Locució: Joan Antoni Sarmiento