Es crea el centre de resolució de conflictes empresarials de la Cambra de Comerç
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La Cambra de Comerç ja té operatiu el centre de resolució de conflictes empresarials, una vella aspiració. Mediació, conciliació i peritatge extrajudicial són els serveis que ofereix.
La Cambra de Comerç presenta un nou servei, el centre de resolució de conflictes empresarials. Per fer-ho ha organitzat una taula rodona amb diversos experts. Evitar que els conflictes dels empresaris acabin a la Batllia és un dels objectius d'aquest servei.
Amb aquest servei, la Cambra vol dotar de més rapidesa a la resolució de disputes a les empreses i entre elles. Així s'estalviarien recórrer a la justícia, lenta i més cara.
L'objectiu, segons ha assegurat la directora de l'entitat, Pilar Escaler, és "arribar a una solució consensuada i conjunta entre les parts". El que també servirà perquè "la relació entre les parts pugui continuar en el futur".
Escaler reconeix que l'èxit del servei s'haurà de mesurar a llarg termini. A Espanya aquesta pràctica cada dia té més adeptes. El mediador i advocat, Juan Antonio Ruiz, explica en aquest sentit, que ja s'està implementant entre advocats i empresaris. Tot i això, "queda molt camí per recórrer".
La Cambra ha obert el registre de professionals que exerciran de tercer imparcial en la resolució del conflicte, que pot ser un mediador, un conciliador o un pèrit. Alguns empresaris ja s'han adreçat al centre per demanar assessorament sobre el servei.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Kevin Ribeiro