Créixer en pernoctacions fins a un límit de 9,5 milions de visitants
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El turisme va arribant al seu límit de creixement, però encara hi ha marge per rebre més visitants que pernocten al país. Així ho ha destacat el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, que reitera l'aposta per atraure clients d'alt poder adquisitiu i de mercats llunyans. Estratègies compartides que han centrat la segona jornada del Congrés mundial de turisme de neu, muntanya i benestar.
El boom turístic dels últims 10 anys, que se situa en un 75%, està marcat per un increment molt important de les pernoctacions, xifrat en més del 70%. El 2023 Andorra va rebre 9,3 milions de visitants i, davant d'un límit que se situa en els 9,5, és aquest perfil de viatger l'únic que té marge per créixer segons Andorra Turisme.
"Que pugui créixer el volum de persones que fan nit a Andorra i decréixer els que fan una excursió, venint al matí i marxant a la tarda. El col·lapse que podem tenir és molt més relatiu, perquè a nivell de fronteres, entren una vegada i es queden tres nits al país".
Betim Budzaku, director general d'Andorra Turisme.
I com fer-ho? Budzaku reitera l'aposta per promoure i reforçar la qualitat del servei per captivar cada vegada més un client d'alt poder adquisitiu, arribant a mercats molt més llunyans.
"Estem molt interessats en l'Orient Mitjà i l'Amèrica Llatina, on el poder adquisitiu de les persones que poden viatjar és molt més alt i automàticament la despesa és més forta. És una barreja de moltíssimes coses".
Betim Budzaku, director general d'Andorra Turisme.
Entre les quals la desestacionalització i l'organització d'esdeveniments que esdevinguin grans pols d'atracció, estratègies recolzades per la resta de ponents internacionals que han assistit a la jornada.
Sobre la taula, molts reptes compartits. Per exemple, com combatre el canvi climàtic, com retenir talent i tenir les plantilles suficients oferint sous dignes i afavorint la conciliació familiar. I, per últim, potenciar molt més el turisme inclusiu i accessible.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Sergi Linares