Descongestionar el trànsit a la vall central, en el punt de mira
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El túnel del Solà i el desdoblament de la carretera de l'Obac són dos projectes que podrien solucionar les aglomeracions del centre. Ara bé, per ara, la prioritat del Ministeri de Territori i Urbanisme és descongestionar el trànsit de Sant Julià i la Massana.
Les desviacions de la Massana i Sant Julià són les dues prioritats del Ministeri de Territori i Urbanisme, i així queda reafirmat en el pressupost del 2025. Dos projectes que busquen descongestionar el trànsit del país en aquestes dues zones sensibles. Un cop finalitzades, Govern destaca també la importància de buscar alternatives per suavitzar les aglomeracions del centre. Dos d'aquests possibles projectes són el túnel del Solà i el desdoblament de la carretera de l'Obac.
El ministre de Territori i Urbanisme, Raul Ferré, assegura que són dos projectes "que en el futur amb els pròxims governs que vinguin s'ho hauran de plantejar i donar més aire a Andorra la Vella i Escaldes". D'aquesta manera, afegeix que s'ha de posar fil a l'agulla per regular el trànsit al centre.
El túnel de Sant Julià es troba en procés de construcció de les proteccions des del mes d'octubre, i això ha fet avançar sis mesos de feina i podria comportar un avançament dels terminis. Pel que fa a la desviació de la Massana, ja estan en marxa els trams 2 i 3 i passada la licitació del tram 5, que va des de les Palanques a la caserna de bombers. I Ferré exposa amb quins terminis treballen. "A finals de febrer o principis de març ja licitarem també el tram 4 que va des de les Palanques fins a la zona del telecabina de la Massana i seguidament a finals de l'any que ve licitarem el darrer tram".
Està previst que el projecte estigui tot adjudicat a finals de 2026 i operatiu el 2027.
Informa: Héctor Aza
Imatges: Albert Refart