La desviació de Sant Julià s'acabarà al desembre del 2019 i haurà costat 8 milions
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Adjudicada per 1,8 milions d'euros la construcció del pont que unirà l'avinguda Francesc Cairat amb la desviació de Sant Julià. El projecte s'acabarà el desembre del 2019 i tindrà un cost global de 8 milions d'euros.
La desviació de Sant Julià de Lòria modificarà la circulació d´entrada i sortida de la parròquia. La construcció del pont d´Isidre Valls permetrà que la circulació en direcció a Espanya es faci per la desviació i que el trànsit d'accés a Sant Julià de Lòria es mantingui per l´actual CG-1. "Vista la disponibilitat pressupostària el Govern ha optat per executar la fase 1 amb algun condicionant diferent. El pont d'Isidre Valls s'ha adjudicat per 1,8 milions d'euros i amb un termini d'execució de 15 mesos, amb l'objectiu que la totalitat de les obres d'aquesta part de la desviació de Sant Julià estiguin acabades al desembre del 2019", ha detallat el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres.
La desviació per l´antic càmping Huguet serà l´última part del projecte que es licitarà. La previsió és fer-ho al setembre i que les obres durin dotze mesos. "Tot i ser una desviació no s'ha volgut treure tot el trànsit del nucli de Sant Julià perquè no perjudiqui la parròquia i els comerços", assegura, però, el ministre Torres. El cònsol major de Sant Julià, Josep Miquel Vila, reconeix que "era una necessitat fer les obres per donar viabilitat al país. El que hem mirat és que es respectin els interessos i la circulació de Sant Julià. Hi ha hagut bona col·laboració amb el Govern".
Aquest projecte preveu també la construcció de la rotonda de Fontaneda, que actualment ja s´està executant, amb un cost de 2,7 milions d´euros. El cost global d´aquesta desviació serà finalment d´uns 8 milions.
Informa: Marc Gaudilla
Imatges: Sergi Linares