La falta de recursos d'algunes famílies i la dificultat d'adaptar alguns continguts, principals obstacles de l'educació en línia

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Professors i alumnes tornen a les aules virtuals després de les vacances de Setmana Santa. Els docents valoren positivament l'adaptació de les classes en plataformes en línia. Tot i això, els principals obstacles han estat la falta de recursos d'algunes famílies o la dificultat d'adaptar alguns continguts. En la roda de premsa que oferirà el Govern a les cinc d'aquesta tarda també hi compareixerà la ministra d'Educació per actualitzar les decisions preses amb relació al curs escolar.

Fa més d'un mes que estem confinats i les classes s'han traslladat a les habitacions i sales d'estar de les llars. Els centres educatius han tancat, però l'ensenyament i l'aprenentatge continuen. Els professors es reinventen i cerquen noves formes d'acostar els continguts als alumnes.

Les principals dificultats? La falta de recursos d'algunes famílies o els problemes per adaptar algunes matèries. Tot i això, la majoria valora positivament l'adaptació al món digital.

La professora de primària del col·legi Sant Ermengol, Cristina Palmé, comenta que d'aquesta forma és possible adaptar-se a les diferents situacions de les famílies.  "L'alumne pot anar al seu ritme d'aprenentatge i ho pot fer al moment del dia que tingui més disponibilitat", explica.

Per la seva part, el professor de filosofia del col·legi María Moliner, Aurelio Corral, considera que "aporta cert grau de normalitat". Amb això, afegeix que s'ha pogut reflexar a la setmana prèvia a la Setmana Santa, ja que "hem pogut avaluar els alumnes".

Encara que algunes famílies han tingut dificultats per poder seguir les classes, com ara la manca d'impressora casa, la directora de l'escola francesa d'Escaldes-Engordany, Núria Pons, assenyala que "hem adaptat sobre la marxa i cas per cas els processos de treball".

Amb això, també hi ha qui veu desavantatges. La professora de química de l'escola andorrana de batxillerat, Eulàlia Beal, indica que "passem bastantes hores al laboratori i hem hagut de repensar les activitats que teníem previstes". Malgrat la possibilitat de fer ús de simulacions i vídeos pedagògics, assegura que "cap d'aquestes coses substitueix les classes".

La intenció és seguir al màxim els continguts previstos al pla docent. Els centres educatius encaren els últims mesos del curs amb incertesa.

Alguns professors creuen que és prematur valorar com s'acabarà el tercer trimestre, d'altres, opinen que caldrà adaptar-se al calendari acadèmic que decideixi el ministeri d'Educació.

En aquest sentit, Eulàlia Beal afirma que s'hi hauran de prendre decisions. "Una modificació del calendari escolar o una adaptació del currículum de cara al curs que ve", destaca.

Amb això hi haurà alumnes que suposin més complicacions que altres. Cristina Palmé comenta que els de segon de batxillerat es trobaran en una situació complicada. "Quan es va declarar el confinament estaven fent la prova oficial. Per tant, els han quedat els exàmens a mitges", diu.

La titular d'Educació i Ensenyament Superior compareixerà a les cinc d'aquesta tarda per actualitzar les decisions relatives al curs escolar. Els docents consideren útil i interessant el web que ha engegat el ministeri. Veuen amb bons ulls els recursos disponibles i creuen que és necessari centralitzar la informació oficial. El confinament també ofereix noves oportunitats: els professors potencien la creativitat i els alumnes aprenen a aprendre.

Informa: Oliver Jaén
Imatges cedides: Cristina Palmé-Govern d'Andorra

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.