La dona en primer pla, l'autoretrat i el 'postureig' a l'obra de 'Ramon Casas, el mestre de la modernitat'
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Pot semblar que moltes de les actituds que avui dia es prenen a la xarxa són pròpies de l'època que vivim però hi ha artistes que el segle XIX es feien autoretrats i les models ja feien postureig. Visitem l'exposició 'Ramon Casas, el mestre de la modernitat' per admirar l'obra d'un home avançat en el temps que posa la dona en primer pla.
La va conèixer als 40 anys quan ella tan sols en tenia 17. Enamorat perdudament d'ella, Ramon Casas va pintar la seva musa i esposa més d'un centenar de vegades. "Hi ha més de 100 retrats de la Júlia", explica el comissari de l'exposició, Gabriel Pinós, vestida "de totes les maneres possibles", tot destacant com "trasllada la figura femenina a una figura principal" en "una societat molt masclista".
Les dones són protagonistes en la publicitat i escenes que aleshores protagonitzaven els homes, com l'automobilisme. La seva formació a París amb el mestre Carolus Duran és determinant en el seu estudi de la llum que sense voler recorda Velázquez.
Casas era el de la barba o bigoti, amb ulleres i fumador de pipa. Ell es va pintar més d'una quarantena de vegades a si mateix posant en pràctica allò que avui en dia tenim a un 'clic'. "Utilitzava les seves pròpies eines, com el dibuix i la pintura a l'oli", detalla Pinós.
L'exposició que s'ha inaugurat aquest dimarts es pot veure fins al 30 de juny a Art al Roc.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Sergi Linares