Dues empreses interessades a operar a l'aeroport d'Andorra-la Seu
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Algunes empreses nacionals i internacionals han mostrat interès per operar de manera regular a l'aeroport d'Andorra-la Seu. Així ho ha acceptat la Generalitat, que aposta per transformar les instal·lacions en un centre de connexió entre grans empreses i importants societats empresarials d'arreu d'Europa.
L'aeroport d'Andorra-la Seu es vol convertir en un pol d'atracció del sector empresarial i del turisme Premium. A hores d'ara, bona part de la seva activitat està relacionada amb aquest tipus d'operacions i la previsió és que continuï sent així els anys vinents.
Aeroports de Catalunya defensa que la infraestructura servirà per establir ponts entre els grans grups empresarials i les principals capitals econòmiques europees, segons ha assenyalat el president d'Aeroports i secretari d'Infraestructures i Mobilitat de Catalunya, Isidre Gavín.
En aquest sentit, també ha afegit que "hi ha una gran capacitat d'aixecar demanda d'alt poder o de mig poder adquisitiu, que busca un bon servei i una bona qualitat".
Les companyies low cost i els vols xàrter són un dels objectius dels gestors. Des de la Generalitat es reconeix que hi ha interès per part de dues aerolínies a explotar la infraestructura, però que encara és d'hora per donar per tancat cap acord. "Hi Ha hagut un gran interès d'empreses, companyies i societats per poder desenvolupar activitats", ha remarcat Gavín.
Per la seva part l'alcalde de la Seu d'Urgell, Jordi Fàbrega, ha destacat que "aquestes companyies estaven interessades des que es va posar el sistema GPS".
A més, ha comentat que també s'han adjudicat els tres hangars que quedaven per construir a l'aeroport i que van sortir a concurs. "Ja tenim tots els hangars adjudicats amb empreses interessades a anar-hi".
Malgrat la situació extrema que viu el sector durant la pandèmia, Gavín celebra que l'aeroport d'Andorra-la Seu creixi any rere any. Pel que fa al 2019, el nombre de passatgers s'ha incrementat en un 33% i les operacions amb escoles de vol, un 54%.
A més, els gestors estan estudiant licitar terrenys annexos per construir més hangars que puguin acollir avions més grans.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Arxiu RTVA
Locució: Jordi Cama