El 5% dels estudiants pateix algun tipus de trastorn de dèficit d'atenció

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Es calcula que el 5% dels estudiants en edat infantil i juvenil pateixen algun tipus de trastorn de dèficit d'atenció, una qüestió que a l'escola es treballa amb grups de reforç i psicopedagogs.

Amb una xerrada sobre el dèficit d'atenció avui ha començat al col·legi María Moliner el cicle 'Escola de Famílies', que inclourà xerrades i tallers. L'objectiu és fomentar la bona comunicació entre pares i fills i afavorir hàbits saludables a casa com la lectura, la cuina o l'ús adequat d'Internet. En la primera sessió dedicada al dèficit d'atenció s'ha parlat de la importància del diagnòstic i com millorar l'activitat en el procés educatiu de l'alumne.

"L'atenció és un tipus d'operació de la ment que és vulnerable no només per dèficit, sinó també per qüestions de tipus emocional o estressants. Per això és tan important un bon diagnòstic", ha explicat el director del col·legi María Moliner, Baldomero Prado. El docent ha afegit que la intel·ligència d'aquests nens "acostuma a estar en la mitjana, però el seu rendiment sol disminuir. És un dels perills: el possible fracàs escolar si no s'atén".

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Sergi Linares

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.