El 75% dels usuaris del servei de Creu Roja per tornar al mercat laboral ha trobat feina

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Durant els darrers tres anys, unes 300 persones han rebut assessorament de la Creu Roja sobre com tornar al mercat laboral i el 75% ha trobat feina. A més, enguany hi ha hagut uns 9.000 usuaris del transport sociosanitari, un nombre similar al del 2015, però amb trajectes més llargs.

Un dels programes més importants de la Creu Roja és el d'orientació laboral per a persones que han perdut la feina. Des del 2014, s'han assessorat unes 300 persones i prop de 200 han trobat feina. El director de Creu Roja, Sergi Penedés explica que els hi han explicat com es feia un currículum o els han deixat fer-ho des dels ordinadors i la connexió a internet del servei, a més d'ajudar-los a buscar a les publicacions i preparar-los per a una entrevista de feina.

El 2016 ha disminuït el nombre de persones que demanava aquest suport. A més, la Creu Roja ha ofert el transport sociosanitari al mateix nombre d'usuaris que al 2015. Es tracta d'un servei mèdic a persones que no es poden valer per elles mateixes. "Tenim un gruix important a Sant Julià, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, però n'hi ha a totes les parròquies", afegeix Penedés.

Finalment, enguany unes 300 persones han usat el servei de teleassistència sanitària, una xifra que suposa un increment d'un 20% respecte del 2015.

Informa: Pere Moliné
Imatges: Anna Romagosa
Locució: Jordi Domingo

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.