El director del congrés de neu: "cal desenvolupar productes que portin la gent a la muntanya també a l'estiu"
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Sant Julià de Lòria acull, entre demà i divendres, el novè Congrés mundial de turisme de neu i de muntanya centrat, aquest cop, en el turisme esportiu i el d'aventura. El director del congrés, l'austríac Cristopher Hinterreger, ens ha parlat de la necessitat de diversificar l'oferta en les destinacions de muntanya per tal d'atreure nous clients i allargar la temporada tot l'any.
Hinterreger assegura que "al final el que vol tothom és treure el màxim rendiment econòmic de les destinacions de muntanya. Això significa que no només ens podem concentrar en un breu període de vacances d´hivern, cal desenvolupar productes que portin la gent a la muntanya també a l´estiu i durant la resta de l´any".
Aquesta és la gran qüestió que, especialistes del sector públic i privat, empresaris i científics debatran durant el novè Congrés mundial de turisme de neu i de muntanya que se celebra aquesta setmana a Sant Julià. I, per damunt de la resta, ara mateix sobresurten dues opcions, l'esport i l'aventura, com a ingredients per desestacionalitzar el turisme a les destinacions de muntanya.
Andorra, segons el director del congrés Cristopher Hinterreger, n'és un bon exemple. En el seu esforç per atreure diferents tipus de clients durant tot l'any, el país ofereix un ecoparc com Naturlàndia per al turisme més familiar o bé circuits de BTT de primer nivell que, en el cas de la Massana, han acollit campionats del món. Opina que "els esdeveniments que encaixen amb el posicionament de la destinació turística s´han de potenciar". I en el cas de les competicions de BTT "són una cosa que encaixa a Andorra".
En aquesta mateixa línia, Hinterreger aplaudeix la Copa del Món d'esquí alpí celebrada el cap de setmana a Grandvalira. Una cita esportiva que al seu parer, a nivell de crear marca de país, no té preu. "Ma mare va veure la Copa del Món d´esquí alpí i es va sorprendre per com nevava, la qual cosa va ser millor des del punt de vista de promoció. Això va ser genial", afirma afegint que "per a petits països com Andorra, que se centren en el turisme d'hivern, aquestes imatges enviades arreu del món són una gran ajuda per crear una imatge de país".
El canvi climàtic i la seva afectació entre les destinacions de muntanya, sobretot a l'hivern, també tindrà el seu espai en un congrés que comença demà mateix.
Informa: Jordi Cama Imatge: Josep Maria Garcia