El Govern adquereix el primer vehicle elèctric per incentivar-lo en el sector industrial
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El projecte de llei per al foment del vehicle elèctric ha passat ja pel tràmit de treball a la comissió legislativa d'Economia. De moment hi ha menys de deu vehicles d'aquest tipus al Principat, però l'objectiu del Govern és arribar als 500 en tres anys. Per fomentar la idea ja se n'ha adquirit el primer per al parc mòbil de l'Administració.
El Ministeri de Medi Ambient ha fet la primera compra d'un cotxe elèctric del sector públic per sensibilitzar el sector industrial. Volen fomentar la substitució dels vehicles que més quilòmetres sumen i els de Medi Ambient, que han de recórrer les estacions de control amb moltes apagades i engegades, per la qual cosa són bons candidats.
Els costos, però, encara són superiors als d'un cotxe de combustió, tot i que les subvencions públiques i l'estalvi en combustible i manteniment equilibren la diferència. De moment, la previsió del parc mòbil públic és arribar als cinc vehicles en tres anys, i a un objectiu encara més ambiciós per a tot el país.
De moment hi ha menys d'una desena de vehicles elèctrics privats. Les autonomies que ofereixen avui en dia són suficients per a una jornada de feina que inclogui el viatge al Pas de la Casa. I a més, a la baixada es recarreguen les bateries. De fet, els vehicles de feina poden fer les mateixes tasques d'una manera, fins i tot, més confortable.
El Ministeri va engegar el projecte de llei de foment del vehicle elèctric que, si no hi ha sorpreses, s'aprovarà aquest dijous, amb la idea de canviar la mentalitat dels conductors del país, ja que, com evidencien les estadístiques, fan trajectes curts amb vehicles molt contaminants.
Informa: Jordi Domingo Imatges: Meri Bellosta
Els costos, però, encara són superiors als d'un cotxe de combustió, tot i que les subvencions públiques i l'estalvi en combustible i manteniment equilibren la diferència. De moment, la previsió del parc mòbil públic és arribar als cinc vehicles en tres anys, i a un objectiu encara més ambiciós per a tot el país.
De moment hi ha menys d'una desena de vehicles elèctrics privats. Les autonomies que ofereixen avui en dia són suficients per a una jornada de feina que inclogui el viatge al Pas de la Casa. I a més, a la baixada es recarreguen les bateries. De fet, els vehicles de feina poden fer les mateixes tasques d'una manera, fins i tot, més confortable.
El Ministeri va engegar el projecte de llei de foment del vehicle elèctric que, si no hi ha sorpreses, s'aprovarà aquest dijous, amb la idea de canviar la mentalitat dels conductors del país, ja que, com evidencien les estadístiques, fan trajectes curts amb vehicles molt contaminants.
Informa: Jordi Domingo Imatges: Meri Bellosta