El Govern modifica la llei de designació de carreteres per resoldre ambigüitats sobre la titularitat i gestió de les vies

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El Govern ha aprovat la modificació de la llei que en regula la designació. L'objectiu és resoldre dubtes i ambigüitats sobre la titularitat i la gestió de les vies sense modificar la llei de competències. També permetrà reduir l'amplada d'algunes carreteres generals per decret, sense haver de canviar la llei.

El projecte de llei per modificar la llei de designació de carreteres ha de permetre aclarir dubtes i ambigüitats sobre què pertoca gestionar al Govern i què als comuns en l´àmbit dels vials, així com qui és el titular de cada tipus de via. Es fa, però, sense modificar la llei de competències: "Volem aclarir aquests dubtes sobre la titularitat, la competència i la gestió" ha assenyalat el ministre d'Ordenament Territorial.

Torres ha deixat clar a quina administració pertoca cada tasca: Pel que fa a les carreteres generals, la construcció, la millora, l'enquitranament i el manteniment depenen de Govern. Pel que fa a les carreteres secundàries, la construcció i millora depenen dels comuns, l'enquitranament i el manteniment al Govern. Pel que fa als carrers, els comuns són competents de la construcció, millora i manteniment i l'enquitranament el fa el Govern a petició dels comuns.

Amb la nova llei proposada per l´executiu es podrà reduir mitjançant decret l´amplada de totes les carreteres generals de 20 a 15 metres, a excepció de la CG1 i la CG2. Ara bé, sense incrementar l´edificabilitat privada. També es podrà incorporar com a carreteres generals nous vials del Govern com ara el túnel del Pont Pla, el de les Dos Valires o el de la Tàpia.

Informa: Andrés González-Nandín Imatge: L.Calvo/J.M.Garcia

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.