El Pas vol visitants amb més poder adquisitiu vista la poca despesa dels turistes actuals
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Seguim ara amb altres informacions: mes de juliol nefast pel que fa a afluència de visitants i vendes al Pas de la Casa, amb xifres força inferiors a les de l'estiu passat. A l'agost el nombre de turistes ha augmentat, però el volum de negoci segueix sent baix. Els comerciants volen plantejar iniciatives per captar un tipus de turista amb més poder adquisitiu.
Un mes juliol fluix i un agost amb molts turistes, tot i que amb poques ganes de gastar. Aquest seria el resum que Iniciatives Turistiques del Pas fa de l'estiu pel que fa a l'activitat economica. "Hi ha molta gent. No ens podem queixar que no hi hagi gent. Però és complicat. Hi ha molta crisi, no només aquí, en general", lamenta Jean-Jacques Carrie, president d'INPUB.
El comerç especialitzat és qui mes pateix, mentre que els supermercats continuen sent els preferits pels turistes, procedents en gran part de França. El perfil de visitants durant l'estiu correspon a un nucli familiar, que arriba i marxa el mateix dia i que compra productes de consum ràpid. En aquest sentit alcohol i tabac contiuen sent els més demanats. "Els comerços que funcionen bé, que la gent puja per això, són els supermercats, amb tabac i alcohol. Per als altres costa una mica", insisteix Carrie.
Els empresairs consideren prioritari crear inicatives per captar un altre tipus de turisme, que faci estades més llargues.
Informa: Joan Antoni Sarmiento
Imatges: Anna Ginestà
El comerç especialitzat és qui mes pateix, mentre que els supermercats continuen sent els preferits pels turistes, procedents en gran part de França. El perfil de visitants durant l'estiu correspon a un nucli familiar, que arriba i marxa el mateix dia i que compra productes de consum ràpid. En aquest sentit alcohol i tabac contiuen sent els més demanats. "Els comerços que funcionen bé, que la gent puja per això, són els supermercats, amb tabac i alcohol. Per als altres costa una mica", insisteix Carrie.
Els empresairs consideren prioritari crear inicatives per captar un altre tipus de turisme, que faci estades més llargues.
Informa: Joan Antoni Sarmiento
Imatges: Anna Ginestà