El sector hoteler valora les pèrdues causades per la falta d'aigua a Escaldes
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La Unió Hotelera començarà a preguntar dijous als seus socis quines conseqüències econòmiques han patit per culpa dels talls en el subministrament d'aigua dels últims dies a Escaldes. Volen quantificar els perjudicis que els han suposat i veure si fa falta fer una reclamació conjunta.
Una desena d'hotelers i restauradors s'han reunit aquesta tarda a la Unió Hotelera per analitzar les dificultats amb què s'han trobat les setmanes passades arran dels talls en el subministrament d'aigua a Escaldes-Engordany. Destaquen que ara els comencen a arribar les reclamacions dels clients que van patir els talls. "Les problemàtiques han estat greus", ja que "molts clients han hagut de marxar i sense poder dutxar-se", explica el portaveu de la Unió Hotelera, Óscar Julián.
A partir d’aquest dijous la Unió Hotelera coordinarà que cadascun dels afectats els enviï una valoració econòmica amb el que calculen que han perdut durant aquesta falta de subministrament. S'espera que en una setmana ja s'hagin recollit totes les dades i serà llavors, en una reunió posterior, quan es decidirà si es fa una reclamació conjunta a CAPESA.
Pel que fa a les dades d'ocupació d'aquest mes de juliol, les xifres han augmentat un 3,5% respecte a l´any passat. Tot i així el preu per nit ha baixat força, gairebé un 10% a les parròquies centrals. Segons Julián el motiu seria que la majoria de places s´han ocupat amb paquets turístics, que resulten més còmodes per als clients però que han fet rebaixar el preu de l´habitació uns 6 € en comparació amb el 2014.
Informa: Judit Pedrós Imatge: Sergi Pla