El servei d'Ocupació agilita i personalitza el sistema
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El servei d'Ocupació implementa des de fa mesos un nou sistema d'organització per oferir un tracte més personalitzat als usuaris. Entre els canvis aplicats, hi a el d'un itinerari personalitzat d'orientació per a tots els inscrits.
Actualment el servei d'Ocupació té 390 usuaris en recerca de feina. És la xifra més baixa dels darrers 8 anys i això permet aplicar algunes millores perquè els inscrits puguin trobar un treball més adequat a les seves característiques.
Els canvis estan enfocats a donar resposta a algunes mancances del sistema o dificultats que els mateixos usuaris havien fet notar. La secretària d'Estat d'Afers Socials i Ocupació, Ester Fenoll, afirma que "els canvis vindrien donats sobretot perquè els tràmits administratius siguin molt més àgils, hi hagi igualtat d'oportunitats i una atenció qualitativa centrada en la persona i en l'usuari".
Ara, quan un nou usuari acut a Ocupació, se li reserva una cita amb una de les dues orientadores que hi treballen. Després d'una entrevista personalitzada, s'estableix un itinerari específic per a la persona inscrita al servei, que pot comptar amb formacions o activitats de capacitació, entre d'altres. Fenoll indica que "s'intenta copsar les seves preferències i quines està preparada per assolir". "Si la persona no està preparada o vol canviar de registre, també treballem amb Educació i fem conjuntament programes de formació per l'ocupabilitat", afegeix.
El gros dels inscrits al servei d'Ocupació troben feina en menys de mig any. Cada mes una vintena de persones de les 140 que s'hi atenen acaben trobant un lloc de treball.
Informa: Judit Pedrós
Imatge: Sergi Linares