El Tour esdevé un segell de qualitat per a les rutes ciclistes nacionals
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Tour va tocar terres andorranes aquest diumenge i fins aquest dimarts ens ha deixat un gran volum de turisme i un impacte mediàtic valorat en un milió d'euros. El Tour ha ajudat a fixar l'oferta cicloturística i a descobrir el país a molts dels visitants que han vingut.
El Tour de França ha deixat xifres per celebrar el seu pas per Andorra. L´ocupació hotelera s´ha situat en el 90% pel que fa a parròquies centrals i un 70% en el global del país i és que la ronda francesa arrossega més de 5.000 persones, només de l´organització, 600 mitjans de comunicació i 2.000 periodistes.
Andorra cada cop és més coneguda com a destí de cicloturisme però el Tour ha esdevingut un segell de qualitat per a les rutes nacionals. També com a pol d´atracció de turisme, sobretot, francès.
L´etapa de diumenge que es recordarà com una de les més dures d´aquesta edició, una etapa que va tenir una quota de pantalla d'un 42%, que vol dir que quasi una de cada dues persones que a aquella hora mirava la televisió va veure les espetaculars imatges aèries i un final d'etapa èpic amb pluja, vent i pedra.
Andorra ha estat on Purito ha anunciat el comiat esportiu i d'on avui s'ha iniciat la desena etapa del Tour.
Es calcula que l'impacte mediàtic que ha deixat és d'un milió d'euros, una eufòria que es voldria viure més sovint.
Informa: Rosa Alberch