Els experts adverteixen als comerços físics que han d'oferir un valor afegit
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El fet d'anar a un establiment únicament per comprar un producte o adquirir un servei és una cosa del passat. És la reflexió que s'ha fet durant el Simposi Internacional de Màrqueting. La trobada ha abordat la transformació que han de dur a terme els comerços per continuar sent un dels pilars de l'economia.
Nou de cada deu empreses creuen important que el client visqui experiències associades a la compra. Aquesta és una reflexió que últimament han reiterat els comerciants del país per buscar nous atractius en l'activitat comercial i, així, incrementar les vendes. El consultor català Ivo Güell ha destacat que, sense aquesta nova visió empresarial, els comerços estan abocats al fracàs.
"El rumb que hem d'agafar per continuar creixent és que tot sigui experiència", explica el consultor Ivo Güell. "Qui va a comprar busca emoció, una experiència, sinó compra per Internet", insisteix.
El Simposi Internacional de Màrqueting ha abordat en l'edició d'aquest any la transformació del comerç perquè, segons els organitzadors, és una de les qüestions més rellevants per al futur de l'economia. "El producte està per tot arreu i la competència és global. No és una frase feta, el client ja no només busca a Amazon, busca a AliExpress i l'hi porten de la Xina. Per això, el client (d'un comerç físic) ja busca alguna cosa més", reitera Fernando Blanco, organitzador del SIMA.
Respecte d'altres anys, i per l'interès que ha generat, el SIMA s'ha dividit en dues jornades i comptarà amb la presència de més de 250 assistents.
Informa: Marc Guadilla
Imatges: Albert Refart / Cristina Jubete