Els museus aposten pel digital i les noves generacions
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El pla estratègic de museus marca deu línies per reforçar i reflotar aquests equipaments els pròxims sis anys. El futur serà el digital.
El ministeri de Cultura vol modernitzar els museus i donar-los a conèixer al món amb un portal web, una app i un recurs per millorar la visita a través del mòbil. Ho ha explicat la cap d'Àrea de Museus i Monuments d´Andorra, Marta Planas, que ha remarcat que "la web serà dinàmica perquè el visitant pugui preparar-se la visita i continuar-la posteriorment".
Entre els deu propòsits que marca el pla estratègic de museus també hi ha el canvi de discurs: a curt termini, la Casa d´Areny-Plandolit i, a la llarga, d'altres com Casa de la Vall, el Museu Postal, el de l´Automòbil i el de la Moto. Aquí també es planteja com es presentaran les col·leccions tenint en compte el públic del futur. Es volen focalitzar "sobretot en el perfil més jove, que està bastant allunyat dels museus", ha dit Planas.
La idea és que institucions públiques i privades treballin per l'enfortiment de l'oferta, amb la possibilitat d'internacionalitzar col·leccions com la del l'automòbil, la moto o la miniatura.
D'altra banda no es descarta el Museu Nacional com a part d'una memòria que evoluciona constantment.
Informa: Rosa Alberch
Imatge: Anna Ginestà