Es redueix la sinistralitat a les carreteres pirinenques

Aquest estiu, la sinistralitat a les carreteres del Pirineu s´ha estabilitzat. A la C-14 s'han reduït fins a un 40% els accidents respecte de fa dos anys, quan es van ampliar els controls dels mossos d'esquadra de trànsit a l'Alt Urgell.

 

Els radars mòbils, l´augment dels controls rutinaris i, sobretot, els canvis en l´habit de conducció, han permès rebaixar la sinistralitat d´un via que, malgrat que és secundària, tenia un índex molt elevat d´accidents.
 
Amb tot, no s'hi deixen de registrar incidents. El darrer, un xoc frontal al terme de Ribera d'Urgellet, amb dues víctimes mortals del Principat. Els mossos alerten que, ara, la situació de risc més comuna és la invasió del carril de circulació contrari.
 
Els xocs frontals fruit d'avançaments o distraccions ja han superat els sinistres per excés de velocitat, ja que els conductors han moderat els hàbits i s'han reduït notablement les sancions tant a catalans com a andorrans. El mossos neguen cap control especial als vehicles estrangers ja que tampoc han detectat conduccions diferents en funció de la residència.
 
Els controls integrals de trànsit només revisen la documentació, l'índex d'alcoholèmia i la velocitat al tram. Amb tot, algunes dotacions sí que poden accedir els antecedents gràcies als nous lectors de matrícula que instal·la el Servei Català de Trànsit, seguint una nova normativa europea. Això permet reconèixer els estrangers als radars i els catalans que no han passat la ITV.
 
Informa: Toni Vila
Imatges: Sergi Pla
Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.