Les escoles debaten sobre la necessitat de superar les desigualtats de gènere en el món de la recerca
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Visibilitzar les desigualtats que encara pateix la dona en el món de la la recerca com a eina per combatre-les. Aquest ha estat un dels grans reptes que ha centrat bona part del taller organitzat per Andorra Recerca + Innovació amb alumnes de diferents centres educatius amb motiu del Dia internacional de la dona i la nena en la ciència.
"Obres fetes per dones no tenen tanta visibilitat o tanta importància com en tenen algunes fetes per homes, per ser home pots cobrar més que per ser una dona o no tens tantes oportunitats o facilitats per arribar a un càrrec de poder".
"S'està conscienciant cada cop més quina és aquesta desigualtat i com es pot reduir per igualar els dos gèneres i crec que xerrades com aquestes són molt importants perquè nosaltres som joves i som el futur d'aquesta societat".
Així de clars han estat els missatges d'alguns dels participants en el taller que s'ha organitzat amb motiu del Dia internacional de la dona i la nena en la ciència. Repartits en petits grups, estudiants de diferents centres educatius han estat debatent quins són els elements que caldria millorar per aconseguir la plena igualtat de gènere. I és que parlar-ne a l'escola és clau.
Segons la directora de l'escola andorrana de batxillerat, Anna Visent, un dels objectiu és fer dels alumnes "persones crítiques", que quan surtin de l'escola i formin part de la ciutadania "aportin un punt de vista crític i de millora de tots els aspectes que encara no funcionen".
En aquest sentit, la professora de química de l'escola andorrana de batxillerat, Eulàlia Beal, explica que es treballa per "normalitzar la presència de les dones en tots els col·lectius i en totes les feines".
Tot i la creixent conscienciació, no tothom veu les discriminacions que encara pesen i molt. Com afrontar-ho? Els estudiants responen que s'ha de seguir lluitant alçant més la veu.
Informa: Laua Cugat
Imatges: Pere Besolí