Espot destaca davant la Unesco la importància d'incloure els joves en la lluita contra el canvi climàtic

El cap de Govern, Xavier Espot, i la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, participen en els actes d’obertura de la 40a conferència general de la Unesco que se celebra a París del 12 al 27 de novembre i que reuneix als 193 estats membres i els onze membres associats de la Unesco.

El cap de Govern ha intervingut dimarts a la tarda en un debat d’alt nivell sobre joves i multilateralisme per examinar les perspectives dels joves sobre la cooperació mundial i les noves formes de fer-los participar en l’adopció de decisions, especialment en l’àmbit del canvi climàtic.

Espot ha recordat que el canvi climàtic és un dels grans reptes globals que cal afrontar i per això Andorra ha integrat la lluita contra aquest fenomen en les polítiques nacionals. Precisament, ha afirmat que en aquest escenari les iniciatives juvenils demostren el potencial de cooperació global i s’ha congratulat per l’existència del moviment Fridays for Future a Andorra o del Consell General dels Joves. Aquesta participació, ha afegit, enforteix la democràcia i serveix per promoure noves accions per avançar en la transició energètica. “Els joves poden ser capaços d’aportar una visió i propostes concretes als responsables polítics”, ha argumentat Espot.

El cap de Govern ha exposat els progressos legislatius que el Principat ha dut a terme els darrers anys en aquesta matèria i ha refermat el compromís de l’executiu amb mesures com ara la Llei d’impuls de la transició energètica i del canvi climàtic. Finalment, també ha volgut posar en relleu el valor del multilateralisme per a la sensibilització i difusió de la necessitat de treballar conjuntament pel desenvolupament sostenible.

Objectius de Desenvolupament Sostenible i Agenda 2030

Per la seva part, la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha participat en el debat ministerial de la setena reunió del comitè director de seguiment de l’aplicació de l’Agenda 2030, en particular l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 d’educació de qualitat.

En la seva intervenció a la seu de la Unesco a París, la ministra ha recordat el compromís d’Andorra per assolir l’Agenda 2030 també des de la perspectiva de l’educació i l’aprenentatge permanent. Vilarrubla ha afirmat que l’educació inclusiva de qualitat és alhora un objectiu en si mateix i un mitjà per assolir tots els altres ODS.

La ministra ha explicat l’estructura educativa d’Andorra, en la qual conviuen fins al batxillerat tres sistemes educatius, públics i gratuïts. Tres sistemes que acullen més d’11.000 estudiants de totes les nacionalitats i procedències que contribueixen a la diversitat i a la cohesió social del país, ha afirmat. En aquest sentit, Vilarrubla ha refermat la voluntat del Govern en educar als infants i joves en drets humans i ciutadania democràtica a través de projectes que s’impulsen des de les escoles, així com educar en el desenvolupament sostenible, implementant processos integradors per generar una consciència crítica i facilitar eines de participació.

La ministra ha ressaltat, tal com informen des de l'executiu, les sinergies amb altres organitzacions multilaterals, com per exemple la participació activa al programa ‘Educació per a la ciutadania democràtica i els drets humans’ del Consell d’Europa.

Pel que fa a les accions realitzades per Andorra en educació superior i formació dels futurs professors, ha destacat la implementació del mòdul específic per a ensenyament i aprenentatge de les ciències socials en una cultura de la democràcia dins del bàtxelor en ciències de l’educació i la inclusió de l’itinerari específic dedicat a la cultura democràtica dins del màster en ciències de l’educació que ofereix la Universitat d’Andorra.

Informa/fotografia: Agència ANA

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.