Espot reivindica els progressos de l'era constitucional

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

La Constitució està plenament consolidada i assumida per la ciutadania, però el cap de Govern lamenta l'excés de pessimisme. Xavier Espot considera que cal ser conscients que, en els darrers 32 anys, el país ha fet passes endavant molt significatives.

"Quan veiem quina era la societat andorrana el 1993 i quina és ara... Ara estem en uns estàndards que evidentment sempre són superables, però són molt alts. Això no vol dir que haguem arribat al final del camí. Hem de continuar esmerçant molts esforços per assolir l'excel·lència, per no dir la perfecció, perquè aquesta ha de ser la nostra aspiració com a responsables polítics".

Xavier Espot, cap de Govern

Pel politòleg Yvan Lara, la Constitució d'Andorra és molt moderna i encara pot donar molt de joc.

"És una Constitució supermoderna. Quan ho parles amb juristes que s'ho miren des de fora et diuen que és una Constitució molt ben feta, molt sintètica. A nivell d'estructura, de com està redactada. Crec que tenim una Constitució molt potent i interessant que l'hem d'explotar al màxim en tot el que puguem".

Yvan Lara, politòleg

A Ràdio Nacional ha recordat que va tenir molt més consens que l'acord d'associació, tot i reconèixer que "ara estem en un entorn molt diferent".

Portes obertes al Consell General i a la Casa de la Vall

Pel que fa als actes commemoratius el Consell General ha preparat visites, activitats per infants, música i exposicions. Començant per una jornada de portes obertes al Consell General i a la Casa de la Vall la vigília del 14 de març. 

A la Casa de la Vall, a més, es podrà visitar de forma gratuïta una exposició amb 36 obres d’artistes andorrans que formen part del fons d’art del Consell General.

Informa: Redacció

Imatges: Nil Forcada

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.