Les estacions d'esquí i el transport, les reclamacions més destacades del 2022 

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El servei d'Atenció al Consumidor ha rebut 1.300 queixes el 2022. La majoria, relacionades amb les estacions d'esquí i el transport. La mitjana de resolució de les consultes s'han allargat 15 dies, una setmana més que fa un any.

Canvien les tendències de consum i, per tant, també les reclamacions. Enguany, han pujat molt i han passat de 830 el 2021 a superar les 1.300 el 2022. La majoria, relacionades amb les estacions d'esquí, seguides del transport, sobretot, durant els primers 15 dies de gratuïtat, i els allotjaments turístics. Destaca l'increment de les relacionades amb el comerç electrònic. Ha pujat la venda en línia.

El director d'Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport, Josep Pujol, posa de manifest que les reclamacions que més han baixat són les "d'habitatge, d'allotjaments turístics, vehicles...". A més, afegeix que ara hi ha "més coneixement dels compradors dels drets que tenen i de les obligacions que tenen els comerciants. Segurament això ha fet que vagi baixant".

Ara bé, l'habitatge sí que acapara el gros de les consultes al servei. Segueixen els vehicles i el altres serveis de consum. Pel que fa als expedients sancionadors, n'hi hagut cinc. Amb multes que han arribat a 2.000 euros. Pujol esmenta que en aquests casos el que fan és "anar a l'establiment, veure una segona versió i confrontem les posicions. A partir d'aquí veiem si s'ha de resoldre algun conflicte". Normalment assegura que ho aconsegueixen i "molt poques vegades sancionem de manera directa".

Els que fan més reclamacions són espanyols i després andorrans. En la majoria dels casos per un servei prestat de forma deficient o pel retorn de l'import pagat.

El període mitjà de resolució d'una reclamació són 15 dies, el doble que fa un any.

Informa: Judith Sáez 
Imatges: Pere Besolí

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.