Un estudi de la marca Andorra creu que la identitat del país es perd
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La comissió que porta la marca Andorra ha fet una anàlisi de les oportunitats, les amenaces i les febleses del país. Entre les febleses, l'estudi indica la pèrdua de la identitat, les males condicions de transport de viatgers i mercaderies i el deteriorament del medi ambient.
El proper 5 de març s'haurà de presentar públicament la marca Andorra. Per dur a terme la nova estratègia de promoció del Principat s'ha fet un estudi intern i un altre amb especialistes externs. Entre els punts febles que es destaquen en l'anàlisi intern hi ha la possibilitat que es vagi perdent la identitat i les connexions amb l'exterior, cosa que dificulta l'arribada de visitants i el transport de mercaderies.
També es valora positivament el medi ambient, però es creu que està empitjorant. A més, es considera que hi ha una important situació de mà d'obra poc qualificada que llasta l'atenció al client i la imatge del país i que hi ha una administració lenta i desfasada.
L'anàlisi, finalment, ressalta que hi ha una manca de planificació estratègica, política, econòmica i social, un urbanisme descontrolat i inseguretat jurídica i fiscal, entre altres aspectes a millorar. Demana evitar el creixent turisme de baix preu que arriba dels països veïns.
Entre els punts forts destaca la seguretat i la qualitat de vida del país i la bona qualitat de les infraestructures turístiques.
Informa: Pere Moliné