Estudiants de vacances, perfil clau per cobrir l'alta demanda de compres per Nadal

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Per Nadal augmenten les vendes a tots els comerços i per donar resposta a l'alta demanda, molts els establiments han d'ampliar les plantilles amb personal extra. Tenint en compte el problema estructural per trobar personal, aquest reforç de treballadors es cobreix sobretot amb joves estudiants.

Els comerciants fa mesos que es preparen l'arribada de les festes de Nadal. Unes festes que comporten un pic de feina molt important en comparació amb la resta de mesos de l'any. Una de les estratègies clau per fer-hi front consisteix en contractar més personal. Unes contractacions que tenen més sentit que mai tenint en compte el problema per trobar mà d'obra. Així ho exposa el director de grans Magatzems de Pyrénées, Josep Maria Charques. "Acostumem a contractar sobretot estudiants per la flexibilitat de l'horari. Alguns són recorrents d'altres campanyes de Nadal".

La seu d'aquest centre comercial ha incorporat a 18 empleats en extra, una xifra que es manté en els anys. Entre els perfils, molts són estudiants. "Soc estudiant i vaig mirar de buscar una feina temporal per ocupar el temps fent una cosa que m'agrada, ja que estar a la secció de joguines i amb el Nadal en general gaudeixo molt. També sempre va bé treure uns diners"

Una de les principals perfumeries del país, que compta amb 23 botigues i 280 persones en plantilla, es reforça amb una trentena de persones des del Black Friday fins passat Reis. També recorren a estudiants que estan en període de vacances. El director de gestió de persones de Perfumeries Júlia, Daniel Bonafé, remarca que els contracten "com a auxiliars de vendes".

La Jèssica té 17 anys i repeteix en aquest lloc de treball, que va començar com a pràctiques complementàries a la seva formació de comerç. Assegura que aquests períodes li permeten ampliar el coneixement sobre els productes i les vendes, a més de l'enriquiment que li aporta l'entorn laboral.  "Les persones, el companyerisme, la il·lusió que transmeten els clients...", són alguns dels elements que més destaca.

Una experiència que a vegades esdevé una porta d'entrada per aconseguir feina en un mercat àmpliament complex. 

Informa: Laura Cugat - Caterina Vidal

Imatges: Sergi Linares - Èric Mompel

 

 

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.