Els experts en turisme destaquen la importància de l'amabilitat i el bon tracte als visitants
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L'amabilitat i el bon tracte al visitant són elements clau en el sector turístic. I no només s'han de desenvolupar pels empleats, sinó per tota la comunitat. Així s'ha explicat en la sessió d'aquest matí de la desena edició del Congrés de turisme de neu i muntanya.
Hi ha cadenes hoteleres que fan formació especialitzada als seus empleats perquè tinguin un tracte més càlid als clients. Així s'ha explicat en una de les sessions del Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya.
Els experts afirmen que els viatgers cada cop tenen més experiència i les seves expectatives respecte de la qualitat augmenten. Per tant, han de rebre un tracte molt més acurat. I la comunitat que els acull també hi ha de participar, no només els treballadors del sector turístic. La consultora Peggy Amelung, ressalta la necessitat de formació "perquè si no, la persona no sap com actuar en cada situació". "Hi ha mètodes que serveixen per canalitzar millor les interaccions", indica. El director de l'Institut de Recerca i Turisme de Nova Zelanda, Simon Milne, explica com han estudiat "com estar més a prop de la comunitat" per "entendre els impactes del turisme i desenvolupar estratègies per posar el client al centre respectant la comunitat i mantenint l'equilibri".
En aquest sentit, la Universitat d'Andorra ha informat que a l'octubre impulsarà un postgrau en gestió turística que es durà a terme en anglès. L'objectiu és estimular més la qualitat en el servei. El director executiu de la Fundació OMT Themis, Omar Valdez, alerta que "ja no es pot competir en preu i, per tant, fer-ho no és la millor estratègia". S'ha de competir en qualitat i el desenvolupament dels recursos humans és clau per millorar la competitivitat", afegeix.
El congrés es tancarà aquest divendres i inclourà visites culturals i de lleure pels participants.
Informa: Pere Moliné
Imatges: Sergi Linares