François Espinasse: 'Que els meus alumnes estiguin convidats a Notre-Dame és motiu de joia'

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Falta menys d'un mes per a l'obertura de la catedral de Notre-Dame de París. François Espinasse, l'organista que avui actua dins el Festival Internacional d'Orgue, hi havia tocat en alguna ocasió. Ara seran els seus alumnes els qui n'agafin el relleu. Espinasse és a Andorra per retre homenatge al barroc de la seva terra.

Nicolas de Grigny va morir a principis del 1700 als 30 anys, quan era organista de la catedral de Reims. Un dels seus més grans seguidors, que fins i tot tenia un llibre de la seva obra, era Bach, a qui va influir en la seva carrera. Seva és "La pièce" d'orgue amb la qual François Espinasse repassa el repertori a Sant Esteve d'Andorra la Vella.

"A l'època de Lluís XIV, l'estil canvia. És l'època del clàssic francès, alhora marcat per la música italiana, un ambient que trobem a Versalles, als jardins, als castells."

François Espinasse, organista

Ell havia tocat a la catedral de Notre-Dame, que obrirà novament les portes el 7 de desembre, i l'orgue tornarà a sonar després de la profunda restauració per retirar les partícules de plom que van caure del sostre en l'incendi d'ara fa cinc anys, una bona notícia que compartirà amb els seus alumnes.

"Els meus estudiants del Conservatori de Lió seran convidats a fer cadascú el seu recital. És una sort per als meus estudiants, un motiu de joia."

François Espinasse, organista

Mentrestant, l'organista actua aquest vespre de dissabte en un homenatge al barroc francès amb el títol 'Passió per la música francesa', que inclourà peces de Jean-Louis Florentz, Jehan Alain i Charles Tournemire.

Marie Cantagrill al Consell General

El vestíbul del Consell General va ser escenari ahir de l'actuació de la violinista Marie Cantagrill, acompanyada del quintet de corda de l'Orquestra de Cambra de l'Arieja.

Organitzada de manera conjunta amb l'ambaixada de França i amb el suport de la representació del copríncep francès, l'actuació es va centrar en "Les quatre estacions", de Vivaldi, a més d'interpretar altres peces, entre els quals "Aires gitanos", de Pablo Sarasate. 

Informa: Rosa Alberch

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.