El Govern i Google treballen en una eina de comerç electrònic integrada al Business View

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Èxit total del desplegament de Google Business View a Andorra. Tant és així que la multinacional nord-americana l'utilitzarà com a model de referència. Actualment el 95% dels comerços ja són presents a la plataforma i l'objectiu és arribar al 100%. Això lliga també amb la idea d'Smart Country de la Iniciativa Actua. Avui s'han fet públics nous avenços en matèria digital.

En només nou mesos gairebé 1.500 comerços ja són visibles a Google Business View. Això beneficia sobretot els petits empresaris, ja que la tecnologia de Google els permet ser presents al món 24 hores al dia 365 dies l'any. Ara es vol fer un pas més i incorporar nous ginys, com l'aplicació Tour Dash . Es tracta de panells informatius que configuren els mateixos comerciants i que, fins i tot, permetrien desenvolupar un sistema de comerç electrònic. Que a Andorra encara no hi hagi Pay Pal no és un inconvenient, segons el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé. Creu que "es pot funcionar perfectament sense Pay Pal", però tot i això, estan en contactes amb l'empresa, que no té presència a Andorra "per un tema de país i de mercat", ha afegit Alcobé.

El Program Manager de Google Suïssa, David Castro, opina que per incorporar aquestes noves aplicacions "fa falta la col·laboració dels negocis perqupe s'han de definir les ofertes, el Govern probablement dedicarà un equip per treballar-les i hi haurà un suport bidireccional però fa falta que el comerç s'hi integri".

Per tot això aviat s'encetarà una ronda de converses amb els comerciants, ja que s'ha d'estudiar com es pot integrar aquesta possibilitat, que sí que tindria un cost. També s'ha d'avaluar quin paper tindrà el Govern en el finançament d'aquesta eina tecnològica. "Hi ha unes tarifes mínimes, hem de veure quines són i com es poden gestionar des d'Actua perquè puguin ser molt assequibles i hem de valorar com es pot aproximar als comerciants", ha explicat Alcobé. "La primera fase ha estat totalment gratuïta per als comerciants, ara estan a l'aparador i evidentment qualsevol aplicació que es vulgui incorporar té un cost", ha afegit.

D'altra banda en la presentació s'ha destacat que el país avança fermament cap al concepte d'Smart Country en un cas sense precedents. Després del Google Street View, el Business View i la incorporació de les pistes d'esquí també s'han començat a incorporar visites virtuals als museus i monuments. La primera que ja està disponible és la Casa d'Areny-Plandolit.

Informa: Rubén Carcellé      Imatge: Marta Paixà

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.