La història clínica compartida, una eina que cal continuar millorant

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El registre de dades i la gran quantitat d'autoritzacions en alguns processos són aspectes en què s'ha de millorar la història clínica compartida. Així ho defensa el Col·legi de Metges, que reclama una millor coordinació entre les institucions del sistema sanitari per optimitzar recursos i millorar l'experiència del pacient.

La implantació de la via preferent ha anat millorant, però encara hi ha camí de millora. Els metges constaten avenços amb la història clínica compartida en la comunicació amb els pacients i la resta de professionals i els recorreguts assistencials, però requereix constants actualitzacions. Entre aquestes "l'entrada de dades per poder registrar bé els actes que fem, les medicacions que pautem i els processos que realitzem i eliminar la burocràcia i les excessives autoritzacions i clics de ratolí que hem de fer a vegades en certs processos.", detalla el president del Col·legi de Metges, Albert Dorca.

El Col·legi de Metges proposa més coordinació entre el SAAS, els centres d'atenció primària i les consultes mèdiques referents externes per millorar els circuits assistencials.

"Tenir un sistema molt ben optimitzat perquè no es facin visites duplicades. Que tot ho tinguem ben endreçat i treballem com una sola entitat. Englobar-ho tot i que vagi una mica millor, més engranat."
Albert Dorca, president del Col·legi de Metges

Mentre s'avança en la gent gran i les persones amb discapacitat, la generalització del tercer pagador és ben vist pels metges. En tot cas, avisen, que abans d'implementar-lo caldrà garantir el reemborsament als professionals que realitzen els actes sense retards.

Informa: Oliver Jaén
Imatge: Ricard Tenza-Arxiu RTVA

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.