Els hotels, satisfets amb el Cirque
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L'espectacle del Cirque du Soleil s'ha convertit en un imprescindible per als establiments i hotels. Preveuen arrencar l'estiu amb una bona ocupació al juliol i encaren l'agost amb optimisme. Indiquen que, com a mínim, 6 de cada 10 visitants que fan nit arriben atrets per l'esdeveniment.
L'oferta turística a Andorra durant l'estiu ja no s'entén des de fa deu anys sense la presència de l'espectacle del Cirque du Soleìl, creat exclusivament per al Principat. Les xifres parlen per si soles, es calcula que durant el juliol uns 70.000 espectadors es desplacen fins al país per veure'l. Les previsions pel pròxim juliol són optimistes i auguren un nou èxit d'ocupació. Consideren que la majoria de visitants arriben pel Cirque. "Tenim garantit el 60% d'ocupació", assegura el director de la Unió Hotelera, Jordi Pujol.
"Sublim" serà el nou espectacle que es podrà veure aquest estiu amb menys música i més espectacle acrobàtic. Pagar per veure'l no s'entén com un fet negatiu sinó com un valor afegit. "Quan hi ha un toc més de qualitat, tampoc és un fre el preu de l'entrada."
Les acrobàcies de la companyia canadenca s'han convertit en un important revulsiu econòmic amb una despesa mitjana de 137 euros dels turistes que pernocten al país.
"La gent comunitària no és el nostre target de mà d'obra"
Des de la Unió Hotelera asseguren que estan pendents de la quota de treballadors temporers d'estiu tot i que les necessitats no són tan importants com en la temporada d'hivern. "Sabem que arribarà, no sabem les condicions segures. És una quota que ens pot ajudar una mica, al final és per a la gent comunitària i nosaltres fa temps que no treballem amb aquest target", assegura el director de la Unió Hotelera.
Informa: Eva Clausó
Locució: David Domingo