Impacte de l'encariment de la vida en les mones de Pasqua
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Dilluns de Pasqua, amb les últimes mones als aparadors. A causa de l'encariment de les matèries primeres, que ha fet augmentar els preus, hi ha pastissers que han notat una davallada en les vendes, tot i que n'hi ha d'altres que les comparen a les de l'any passat. Els ous i les figures de xocolata són alguns dels articles més buscats.
Traca final per comprar els ous i les mones de Pasqua. Entre els clients destaquen, per exemple, els pastissos de fruita, tot i que hi ha qui compra els tradicionals tortells de nata i els decora amb els ous de xocolata.
La Setmana Santa ja s'acaba, però per als pastissers ha comportat molts mesos de feina. El propietari de la pastisseria Estopiñán, Alexis Estopiñán, explica que "comencem a treballar la xocolata des del dia 7 de gener i l'acabem un mes abans de la Pasqua. Durant les darreres tres setmanes la posem a la venda i, per això, aquest dilluns a la botiga ja queden poques peces perquè la gent ja se les ha emportat".
Les preferències depenen del tipus de client i, per exemple, entre els més petits tenen èxit figures de motos, cotxes o avions.
Els clients van adquirint les mones progressivament al llarg dels darrers dies, però hi ha encàrrecs que arriben de lluny, fins i tot de ciutats com Nova York. En aquesta pastisseria fan un bon balanç de les compres que han tingut aquests dies, similars a les de l'any passat, però l'augment de preus de la matèria primera els fa tenir cada cop menys beneficis.
Un encariment que també repercuteix en el preu i que altres pastissers han notat de valent. Per exemple, la pastisseria El Tortell ha patit un descens de les vendes entre el 5 i el 10%, sobretot amb les elaboracions de xocolata.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Andrés Rosas-Pau Bonastre