Impulsar el pensament computacional, repte de les escoles modernes segons els experts
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Mentalitzar les escoles sobre la necessitat d'implementar el pensament computacional. Aquest és l'objectiu darrere de les conferències que s'han dut a terme aquest dimecres a la tarda a la Llacuna, a càrrec de dos docents de la Universitat d'Andorra.
L'aplicació de l'era digital ha obligat les escoles a reformular l'educació segons apunten els dos ponents. La transversalitat està cada cop més present, d'aquí la importància de generar un pensament computacional basat a estructurar allò que fem en accions petites i donar-hi un ordre.
Cada cop hi ha més exemples de l'aplicació d'aquest pensament, gràcies a la robòtica i altres projectes. Tot i això, els ponents apunten que encara falta perdre la por sobre la utilitat de la robòtica i dotar de més formació i recursos escolars i docents.
El professor de la Universitat d'Andorra Florenci Pla ha assegurat que el món digital va arribar per quedar-s'hi i que "hem de fer el salt" per començar a crear en comptes de ser usuaris.
Informa: Joel Romero
Imatges: Vicente Bellot
Cada cop hi ha més exemples de l'aplicació d'aquest pensament, gràcies a la robòtica i altres projectes. Tot i això, els ponents apunten que encara falta perdre la por sobre la utilitat de la robòtica i dotar de més formació i recursos escolars i docents.
El professor de la Universitat d'Andorra Florenci Pla ha assegurat que el món digital va arribar per quedar-s'hi i que "hem de fer el salt" per començar a crear en comptes de ser usuaris.
Informa: Joel Romero
Imatges: Vicente Bellot