Inici de les rebaixes amb menys afluència i vendes del que s'esperava
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Les rebaixes d'estiu s'han iniciat amb menys afluència del que s'esperava, sobretot perquè coincideixen amb tres dies festius que molts aprofiten per gaudir de la costa. Tot i això, el comerç reconeix que tenen una importància cabdal en el compte de resultats, ja que amb les d'hivern poden suposar el 30% de la facturació anual.
Fins al 5 de setembre el comerç andorrà està de rebaixes, amb estalvis que poden arribar al 50% en productes de temporada. Tot i que els comerciants, en general, ho consideren com una oportunitat d'incrementar la facturació, alguns creuen excessiva la durada, de gairebé tres mesos.
Guax Torrallardona, comerciant, esmenta que ella preferiria que no arribés tan d'hora. "Jo crec que ja va ser un error el moment en què les rebaixes es van començar a posar al mes de juny, vol dir que tenim poc temps de marge".
Tot i que oficialment van començar dijous, el gros de visitants s'esperava a partir d'aquest divendres, però la presència de visitants als carrers ha estat menys. Les associacions de comerciants esperen que les rebaixes ajudin a superar la crisi dels dos darrers anys. "S'ha quedat gent pel camí, no serà fàcil i el pròxim hivern tampoc no ho serà. L'augment de les despeses ha afectat el consum", ha declarat la presidenta de The Shopping Mile, Sònia Yebra.
Entre els dos períodes de rebaixes anuals, els comerciants poden arribar a facturar entre el 30 i el 40% del total de l'any. En contra del que podria semblar, no és un avantatge, ja que seria més beneficiós que les vendes estiguessin més diversificades durant l'any.
De cara als consumidors, cal tenir present que la rebaixa tan sols afectat el preu, no a la qualitat ni a les condicions de garantia dels productes.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatge: Andreij Cristancho