'Mirem-nos', la nova campanya de l'ACA per evitar els atropellaments
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
'Mirem-nos' és el títol de l'última campanya de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) que convida conductors i vianants a mirar-se perquè els passos de vianants es converteixin en zones segures.
L'ACA ha presentat aquest dimarts l'última campanya 'Missió Zero Accidents' a la seu de MoraBanc. Són vuit espots que porten per eslògan 'Mirem-nos. Fem via junts' i que, amb l'ajuda d'un mim, volen posar en relleu la necessitat que el vianant i el conductor hi posin tots els sentits a l'hora de creuar un pas de zebra, més tenint en compte algunes de les dades que es destaquen des de l'entitat.
El secretari general de l'entitat, Toti Sasplugas, ha indicat que el 21% de la sinistralitat a la Unió Europea es produeix en els passos de vianants. "A Andorra fins al 30 de setembre hem tingut 29 atropellaments, dels quals 18 han estat en passos de vianants".
Tenir en compte la mobilitat reduïda dels més grans, no despistar-se amb la música o al volant són alguns consells que remarca la campanya. El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, present a l'acte, ha anunciat que a partir del 2022 les campanyes de l'ACA es volen vincular a Mobilitat i no a Economia com fins ara per donar encara més sentit a la fórmula.
Andorra té al voltant de mil passos de vianants amb senyalització vertical, però n'hi ha que no tenen aquest recurs. La campanya, que durarà tres mesos, ha d'ajudar a ser conscients del perill per reduir-lo a zero.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Andrej Cristancho / ACA